dinsdag 1 mei 2018

Happy Birthday

Hallo allemaal,

Ik kon geen weerstand bieden aan het mooie Prima Ballerina papier, dus heb ik voor jullie  wederom een kaartje gemaakt met dit prachtige papier. 


Ik heb als basis de Card Art Trapjes 470.713.665 van Dutch Doobadoo gebruikt en deze met het Prima Balerina papier bekleed. De kanten van het papier heb ik met de distresser verwerkt. 

6011/0560 Paper bloc Prima Ballerina

Aan de linkerkant van de kaart heb ik de randmal Blauw Border Vlinders 6002/1042 gebruikt. Ik heb de rand ook ge-embost en het ge-emboste deel met distress inkt bewerkt.


 Ik heb de stans nog een keer uit het designpapier gestanst, de vlinders hiervan uitgeknipt en deze op de randmal geplakt. De lijfjes heb ik geaccentueerd met Nuvo drops.

6002/1042 Blauw Border Vlinders

Verder heb ik de mal Blauw Vierkant Vlinder met frame 6002/0987 gebruikt. Het frame heb ik uit lichtgrijs cardstock gestanst en de vierkant uit wit cardstock. Hier heb ik lijm op aangebracht en hier heb ik glitters overheen gestrooid voor een beetje bling bling. Het plaatje komt het knipvel Season Greetings 6013/0340

6002/0987 Blauw Vierkant Vlinder met frame          6013/0340 Knipvellen Season Greetings

Onderaan het vierkant heb ik bloemetjes gemaakt van de Floral Flourishes Roll up Roses 6002/0473 en de Vintage Flourishes Swirl 6003/0061

6002/0473 Floral Flourishes Roll up roses                 

Achter het vierkant heb ik nog een lintje verwerkt en een klein envelopje geplakt waarin ik een tag heb gemaakt van het Little Happiness Deco Raam 6002/1080. Ik heb de binnenkant van het raam weggeknipt en gemat op een stukje licht designpapier en uitgeknipt. Een leuke stempel maakt het af.


Uiteraard mag op deze kaart de One of a kind Alfabet labels 6002/1049 niet ontbreken. Ik vind ze zo geweldig en mooi van vorm. Happy heb ik met een touwtje als banner boven het vierkant gehangen. Het b day heb ik op het trapje geplakt. Ik heb de ringetjes hierbij afgeknipt. 


Aan de zijkant van het trapje heb ik de Vintage Flourishes Tassels 6003/0089 gehangen. Deze vind ik echt tof om te gebruiken. Geeft je kaart toch weer iets extra's.

6003/0089 Vintage Flourishes Tassels  

Onder aan dit deel van het trapje heb ik de hoek die bij het Ovaal blauw met sierrand 6002/1044 zit gebruikt als afwerking. Het Ovaal zelf heb ik gebruikt op het meest rechtse stuk van de kaart. Omdat deze in zijn geheel niet past heb ik, met uitzondering van de bovenkant, de sierrand eraf geknipt en op de binnenkant een leuke tekst gestempeld. 


Deze heb ik verder afgewerkt met vlindertjes die ik met embossingpoeder heb bewerkt. Nog  een swirl met wat bloemetjes uit de mal Blauw Cirkel met vlinder en bloemen 6002/0973 erop en de kaart is klaar.

6002/0973 Blauw Cirkel Vlinder + Bloemen

Bedankt dat jullie langs zijn geweest en ik hoop dat ik jullie weer op leuke ideetjes heb gebracht. 

Liefs, 
Sylvia

5 opmerkingen: