zondag 12 april 2015

Simple Things

Hallo,

Vandaag niet 1 maar 2 kaarten die ik even ga beschrijven. Deze hebben sommigen van jullie al gezien tijden de KGK dagen in den bosch misschien.

Want daar waren de kaarten te bewonderen op de stand van Corina bij Every Lil Thing. De kaarten hebben allebei dezelfde werkwijze dus twee vliegen in 1 klap.


Allereerst zet je de stempelafdruk, in dit geval de clearstempel swirl en de sayings   met Versamark inkt op wit papier. Daar strooi je er witte embossingpoeder overheen. Dit ga je met de heattool verhitten en zie je de embossingpoeder in de Versamark inkt smelten.

6410/0308 Stempelset Sayings

Nu neem je een dauber ( sponsje op een stokje ) en wat inkt op waterbasis. Ik heb gekozen voor distress inkt. Met die dauber en de inkt ga je dan rondjes draaien over de stempel die je van embossingpoeder hebt voorzien. Die poeder zorgt ervoor dat er geen inkt op komt en dus komt de afbeelding weer naar voren.  


Daarna heb ik een kaart van 13,5 x 13,5 als basis gesneden en hierop diverse lagen papier geplakt die elke keer een halve cm kleiner zijn. Behalve waar de tekst op zit. Die is een hele cm kleiner. Dit zijn dus echte CAS kaarten, maar ook die kunnen erg mooi zijn ! 

6410/0075 Silhouettes Swirls 2

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en wil je ze ook maken dan alvast veel freubel plezier.



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:

3 opmerkingen: